Stake F1 Team KICK Sauber taisteli lujasti Unkarin Grand Prix’ssa, mutta valitettavasti ilman pisteitä. Valtteri Bottas ja Zhou Guanyu ajoivat vahvat kilpailut, mutta ongelmat kilpailuolosuhteissa estivät heitä pääsemästä kärkikymmenikköön. Silti autoon tuodut päivitykset osoittivat arvonsa, ja tiimi parantaa yhden kierroksen vauhtiaan.
Ennen kesätaukoa on jäljellä yksi kilpailu, ja tiimi suuntaa Belgiaan jatkamaan kehitystä ja taistelemaan pisteistä.
Alunni Bravi kommentit
Tämänpäiväinen kilpailu oli meille melko vaikea: valitettavasti saimme vahvistuksen siitä, että kilpailuvauhtimme ja tasaisuutemme eri rengasseoksilla eivät ole riittäviä taistelussa pisteistä. Tiesimme tämän jo perjantaina, kun kilpailusimulaatiot osoittivat, että suoriudumme huonommin kuin suorat kilpailijamme, joilla oli vähemmän renkaiden kulumista ja enemmän vauhtia. Tämänpäiväinen kilpailu ei sujunut haluamallamme tavalla, vaikka yritimme erilaisia strategioita kuljettajillemme, kuten piten Zhou’ta aikaisemmin, jotta saisimme aikavälejä Valtterille. Uusien päivitysten ansiosta näimme positiivisia merkkejä aika-ajossa, mutta kilpailutilanteessa ja erityisesti likaisessa ilmassa on vielä parannettavaa. Näimme Valtterin tekevän ohituksia Ricciardosta kilpailun alussa ja Sargeantista ja Oconista lopussa, ja hän päätyi lopulta jahtaamaan Magnussenia. Tämä ei muuttanut lopputulosta meille, mutta näimme voivamme taistella kilpailijoitamme vastaan radalla. Zhou’lla oli vaikeaa: päätimme piten hänet aikaisemmin katkaistaksemme Magnussenin, Oconin, Alonson ja Ricciardon. Tiesimme, että toinen ja kolmas stint olisivat hänelle vaikeita, mutta lopulta vauhti ei riittänyt hänellekään. Positiivisena asiana kaikki neljä varikkopysähdystä sujuivat tasaisesti ja nopeasti: se on osoitus ihmistemme, mekaanikkojemme radalla ja suunnittelutoimistomme Hinwilissä tekemästä kovasta työstä kauden alun ongelmien korjaamiseksi. Tämän hengen, joka osoittaa, että voimme reagoida ja parantaa kaikkien tiimin jäsenten työpanoksella, myötä meidän on katsottava eteenpäin seuraaviin kilpailuihin. Edessä on vielä paljon työtä, mutta se työ palkitaan paitsi kesätauon jälkeen, myös vuonna 2025.
Valtteri Bottas (auto numero 77)
Stake F1 Team KICK Sauber C44 (Chassis 04/Ferrari)
Kilpailun tulos: 16.
Nopein kierros: 1:22.792 (kierros 52)
Strategia ja varikkopysähdykset: Alku (käytetty medium) – kierros 16 (uusi hard) – kierros 45 (uusi hard)
Lopulta ympärillämme ei ollut tarpeeksi toimintaa, jotta tästä kilpailusta olisi tullut mitään. Joskus meillä oli hieman huonoa onnea sinisten lippujen ajoituksen kanssa, ja menetimme sen seurauksena aikaa, mutta pääongelma on edelleen kilpailuvauhdin puute. Meillä ei ole tarpeeksi vauhtia päästäksemme kärkikymmenikköön ansaitusti, ja tänään, suoraviivaisessa kilpailussa keskikastissa, emme päässeet mihinkään. Kilpailu alkoi itse asiassa hyvin, mutta kun kaikki vakiintui, emme voineet pysyä RBvauhdissa: jätimme ensimmäisen pysähdyksemme melko myöhäiseksi saadaksemme rengasedun lopussa, mutta kuten aina, ei ole helppoa edetä edes rengasedulla. Silti tämän viikonlopun suorituskyky oli kokonaisuutena parempi kuin edellisissä tapahtumissa: päivitykset auttoivat meitä ja auttavat myös Spassa, joten meidän on jatkettava kehitystä tähän suuntaan. Tiimi paranee, mutta meidän on jatkettava ponnistelua yhdessä ottaaksemme seuraava askel eteenpäin.
Zhou Guanyu (auto numero 24)
Stake F1 Team KICK Sauber C44 (Chassis 02/Ferrari)
Kilpailun tulos: 19.
Nopein kierros: 1:23.487 (kierros 38)
Strategia ja varikkopysähdykset: Alku (käytetty medium) – kierros 7 (uusi hard) – kierros 36 (uusi hard)
Tämä viikonloppu on osoittanut, että yhden kierroksen vauhtimme on mennyt oikeaan suuntaan; kuitenkin kilpailuvauhdissa emme näe samaa edistystä. Tänään kilpailuni meni pilalle ensimmäisen pysähdyksen jälkeen: aikainen pysähdys oli tarkoitettu kattamaan kilpailijamme ja suojelemaan Valtteria, mutta se ei toiminut suunnitellusti. Tämä tarkoitti, että minun piti hallita renkaitani, mikä johti yksinäiseen ja tapahtumaköyhään kilpailuun. Vaikka uusi päivityspaketti Valtterin autossa osoittaa edistystä, meillä on edelleen vaikeuksia suurten polttoainemäärien kanssa, eikä kummallakaan meistä ollut mahdollisuutta päästä pisteille. Suurin tehtävämme nyt on pysyä keskittyneinä ja motivoituneina tiiminä: meidän on ymmärrettävä ja opittava lisää päivityspaketista, kun molemmilla on se käytössä kesätauon jälkeen, jotta voimme aloittaa alusta, kaventaa eroa ja tulla kilpailukykyisemmiksi.