Ford julkaisi täysin uuden Ford Focus ST Wagon -mallin kuvat

VANTAA, 17.5.2019 – Ford on julkaissut ensimmäiset kuvat Ford Focus Wagon ST –mallista.

Ford Performancen kehittämä täysin uusi Ford Focus ST tulee Suomeen kesällä 2019. Autoon on saatavana 280 hv 2.3-litrainen EcoBoost bensiinimoottori joko kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla tai seitsenvaihteisena automaattivaihteistolla. Moottori tarjoaa parhaimmillaan Mustangin kaltaista suorituskykyä. Mallistossa on lisäksi 2.0-litrainen 190 hv EcoBlue dieselmoottori yhdistettynä kuusivaihteiseen manuaalivaihteistoon.* Dieselmalli ei kuulu Suomen myyntivalikoimaan.

Focus ST:n edistyksellisiin urheilullisiin teknologioihin kuuluvat sähköisesti ohjattu tasauspyörästön lukko, kierrosten tasaustoiminto (rev-matching) ja valittavat ajotilat, joiden ansiosta auto pystyy tarjoamaan sekä rata-automaista suorituskykyä että mukavuutta jokapäiväiseen ajoon.

Ford on julkaissut jo Focus ST:n manuaalivaihteisten mallien hinnat Suomessa. Automaattivaihteisten mallien hinnat julkaistaan loppukesällä. Hinnasto löytyy linkkinä tiedotteen alla.

Ford Focus ST –mallin kuvia, videoita ja lisätietoa – myös viisiovisesta mallista – löytyy osoitteesta http://focus.fordpresskits.com/.

# # #

*Focus ST 2.3 EcoBoost bensiinimoottori CO2 päästöt alkaen 179 g/km, polttoaineen kulutus alkaen 7.9 l/100 km; 2.0 EcoBlue dieselmoottori CO2 päästöt 125 g/km, polttoaineen kulutus alkaen 4.8 l/100 km

*Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde mitataan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EY) 692/2008 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure ‑testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. WLTP on uusi ja entistä totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP on alkanut korvata kokonaan New European Drive Cycle ‑syklin (NEDC), joka on edellinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.


Kiinnostaako myös klassikoautot? Katso myös classic wheels sivuston aiheita TÄÄLTÄ!

Vastaa